Poza participanti Ploiesti Tweet MeetDuminica, 28 Februarie 2010, la Doroftei Pub, a avut loc prima intalnire Tweet Meet de la Ploiesti. Un eveniment local, care incearca cu pasi timizi sa ajunga din urma celelalte orase, care au acest gen de intalniri si discutii de cativa ani in urma.

Partea “funny” este ca Haotik in articolul lui a inteles ca am incercat sa vorbesc despre promovare, cand de fapt vorbeam de socializare, pentru ca promovare incerci sa faci mai ales cand doresti sa creezi un brand sau sa promovezi imaginea si abilitatile tale pentru mai multa vizibilitate din motive diverse. Intr-adevar multe puncte au legatura cu brandingul, dar se refera efectiv cum poti pune in lumina faptul ca vrei sa socializezi, nu sa faci spam, sau doar sa profiti de pe urma altora care te adauga ca prieten pe retele.

Doream sa scriu oricum un articol legat de aceasta intalnire, nu doar ca sa arat ca si in Ploiesti sunt oameni pasionati de ceea ce fac si de mediul online, care merita atentie la fel de mult cum au parte altii cu vechime sau sunt in liste pe pozitii de varf, dar si sa punctez ceea ce s-a discutat la intalnire.

Astfel s-a discutat despre “bloguri, blogosferă, twitter şi social media, fotografie, web-design, poker, mixing şi platane, despre ce face fiecare în viaţa de zi cu zi” dupa cum bine puncteaza si scrie Zizzou in articol legat de aceasta intalnire.

Iata ce consider eu important ca s-a discutat, si in mod sigur multi dintre cei care au fost la alte evenimente de acest gen ar fi dorit sa participe pentru ca ar fi avut multe subiecte care dor, dezbatute cu aceasta ocazie:

  • importanta promovarii articolelor de calitate din cercul de prieteni sau a celor pe care le consideri importante pentru cercul de prieteni de pe Twitter, si nu doar promovarea articolelor personale
  • influenta care o ai in cercul de prieteni si cat de urmarite sunt articolele scrise, fiind ca un barometru al calitatii articolului personal sau cat de viral poate deveni
  • importanta ReTweet pentru articole bune promovate de cercul de prieteni
  • importanta activitatii pe retele sociale diferite, pentru mai multa vizibilitate si pentru a cunoaste cat mai multi prieteni cu aceleasi pasiuni
  • importanta hash tag-urilor in postarea pe Twitter
  • conectarea pe retele asemanatoare Twitter, unde sunt mai multi romani decat aici (FaceBook este una dintre retele care depaseste mult pe Twitter ca prezenta si activitate a romanilor, peste 700000): FriendFeed, FaceBook, Linkedin, Plurk, StumbleUpon
  • care retele sociale ofera mai multa vizibilitate si promoveaza mai bine articolele scrise, in cercul de prieteni romani nu doar pe Twitter ci si pe alte retele (s-a punctat importanta Stumbleupon, avand suport pentru promovare articole in limba romana)
  • care retele ofera mai mult suport si vizibilitate pentru diferite pasiuni ale fiecaruia, de exemplu Flickr si Picasa ca suport pentru fotografie. Digg, Mixx, Propeller, Reddit pentru articole scrise in limba engleza, si Digg.ro, FTW (fostul Blogoree) pentru promovare articole scrise in limba romana.
  • cum testezi daca cineva te urmareste sau doar incearca sa faca spam si sa se foloseasca de tine pentru a-si creste numarul de followers
  • importanta listelor de pe Twitter, pentru a urmari zona sau nisa care te intereseaza fara a adauga sute de oameni stiind ca Twitter sanctioneaza daca ratio intre following si followers depaseste limitele impuse
  • importanta conduitei sociale in cazul in care nu vrei sa pari vedeta si sa te conectezi cu prieteni cu aceleasi pasiuni, adica sa urmaresti si la randul tau sa fii urmarit, pentru ca un cont care urmareste 20, dar este urmarit de 1000-3000 de exemplu, chiar si daca este vedeta, pentru mine, sau pentru cei activi pe Social Media arata ca nu este social, in nici un caz nu va urmari macar articole legate de pasiunea proprie (se trece pe liste si nu se urmareste direct, astfel va avea 20-20 ratio, ceea ce va arata intr-adevar cat de social e, si cata popularitate are). La acest punct este mult de discutat, pentru ca nu este o lege imuabila, tine mai mult de conduita, dar sunt multi A-list sau vedete care nu au timp sa mai socializeze, dar Twitter prin folosirea listelor a eliminat aceasta problema.
  • importanta personalizarii conturilor sociale, legandu-le de pasiunea si tematica blogului personal, si pentru a fi mai usor targetati de altii cu aceleasi pasiuni
  • importanta pentru SEO a legaturii dintre conturile sociale si blogul personal

Poate ca mai sunt sigur subiecte care mi-au scapat, dar acestea le consider esentiale, si sunt sigur ca data viitoare se va discuta mai mult si vor veni chiar si din alte localitati, pentru ca acest gen de discutii nu le ai la colt de strada, sau cu prietenii din viata reala. Multi dintre noi am observat ca de aici vine binefacerea acestor intalniri, gasind prieteni cu aceleasi pasiuni care nu le poti discuta in offline, majoritatea avand prieteni cu alte pasiuni, in nici un caz socializarea online.

Ce as fi mai dorit sa se discute, dar s-a scapat din vedere, fiind si foarte recent in actualitate, si anume importanta Google Buzz, care tinde sa devina un instrument competitiv pentru Twitter, pentru ca din cate am inteles Twitter de curand a introdus nofollow pentru orice se posteaza, in acest fel nici un articol nu va mai fi tratat ca fiind de incredere, bineinteles asta din ratiuni legate de SEO, si pentru un page rank mai mare.

Oricat am vrea sa discutam numai despre lucruri personale, viata in mediul online ne obliga sa ne adaptam si sa jucam dupa regulile nescrise de conduita in interiorul retelelor sociale, altfel am fi ca niste paria ai societatii offline, care nu vor sau nu inteleg importanta acestor reguli si cat de mult ne poate afecta in viitor chiar si viata online, stiindu-se ca anumite companii mari au inceput sa urmareasca la randul lor ca si cei din afara, activitatea online a angajatilor, sau pentru a angaja in viitor oameni care sa corespunda cerintelor companiilor respective.

In rest ne doresc tuturor sa nu ajungem ca obsedatii din acest clip de promovare de la Sony Vaio, preluat de la Militaru:

Pozele de la aceasta intrunire (la nivel inalt 😛 ) le gasiti aici, si alte articole legate de subiect aici

Participanti la aceasta intalnire:

Poza participanti Ploiesti Tweet Meet

Haotik pe Twitter | @haotik (organizatorul intalnirii)

Militaru pe Twitter | @militaru

ValiOvidiu pe Twiter | @valiovidiu

AlexZizzou pe Twitter | @alexzizzou

@RaaVi |  Moi adica “Je”

Kriogen Pe Twitter | @kriogen (mein bruder)

Zanardi1 pe Twitter | @zanardi1

Strumfita cu Esarfa pe Twitter | @strumfitaa

DDragos pe Twitter | @ddragos

Sekret pe Twitter | @sekret

Caelea pe Twitter | @caelea, aparuta un pic mai tarziu

Despre autor

Mihalcea Razvan Teodor a scris 156 articole pentru noi.

Nascut in Ploiesti, un autodidact din nastere, indragostit de Social Media si Web Design, in cautare mereu de prieteni noi din toata lumea... Descarcă cartea „Inimi Ale Iubirii” - de Otto

Share Button

5 Răspunsuri la “Tweet Meet Ploiesti: Socializare locala”

  1. andreyaalexa spune:

    Raavi vezi ca ai gresit data. A fost 28 februarie, nu 28 martie. Modifica acolo! 🙂
    .-= andreyaalexa´s last blog ..Articol protejat cu parola in WordPress =-.

  2. Militaru spune:

    Ai uitat de Drupal, cum faceai pe evanghelistul (si erai bun!) 🙂
    Mie mi-ar fi placut sa discutam si despre zona de design/ux/usability, despre bune practici, tendinte etc; poate data viitoare..

    • Nu am uitat, dar m-am referit exact la ce am discutat cu totii, nu separat fiecare, iar discutia aceasta a fost la sfarsit intre noi 🙂 . Si stai linistit ca pentru Drupal am multe proiecte in viitor. Oricand legat de web design am disponibilitate la discutii, mult mai mult decat pentru blogging sau promovare.

  3. Bogdan spune:

    Intr-adevar, a fost o intalnire frumoasa si instructiva 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Primul twito-blog meet din Ploieşti « Franta ori piramidonul rosu?!? - [...] Raavi despre lucrurile mai mult sau mai puţin profesionale ale întrunirii noastre iar mai multe fotografii de la eveniment…