Social Media este o globalizare virtuala care uneste domenii si oameni cu nationalitati, traditii si viziuni diferite, pasiunile definind interactiunea cu prietenii tai.

Vorbeam acum ceva timp pe Plurk cu Jim Hutchinson despre comportamentul pe retelele de microblogging, si implicit pe retele de socializare. Discutia era despre a accepta ca prieten si a urmari pe oricine, sau numai pe cine iti place sau se potriveste cu tine, sau numai prieteni foarte buni. Concluzia finala a fost ca este bine sa urmaresti pe oricine, pentru ca toti utilizatorii de retele de socializare au un potential mai mult sau mai putin descoperit, sunt intr-un proces de creatie, si nu stii de la cine poate aparea o idee  geniala. Si a mai aparut o idee interesanta, si anume ca printre multimea de id-uri de pe aceste retele, este imposibil ca anumite personalitati sau vedete, sub anonimat, sa nu fi intrat la randul lor sa testeze aceste retele.

Sa lamurim inainte ce este de fapt Social Media, pentru ca toti banuim cam ce este dar nu avem o imagine clara a complexitatii acestui concept.

Ce este social media?

Social Media este un termen global care defineste activitati diverse, care integreaza tehnologie, interactiune sociala si creatie prin cuvinte, poze, video si audio.

What is Social Media? - e-Book cover

What is Social Media?

Social media este mai bine inteleasa ca un grup de genuri noi de online media, care distribuie multe sau toate din urmatoarele caracterisitici:

  • Participare: social media incurajeaza contributia sau reactia din partea oricui este interesat. Ascunde linia dintre media si audienta.
  • Sinceritate: multe dintre serviciile social media sunt deschise la reactie si participare. Incurajeaza votarea, comentariile si distribuirea informatiei. Sunt rare cazurile in care se pun piedici la accesarea si folosirea continutului – continutul protejat prin parola nu este vazut cu ochi buni.
  • Conversatie: pe cand media traditionala este definita prin „transmisie” <<„broadcast‟>> (continut transmis si distribuit unei audiente) social media este mai bine vazuta ca o conversatie cu dublu sens.
  • Comunitate: social media pemite comunitatilor sa se formeze rapid si sa comunice eficace. Comunitatile impartasesc interese comune, ca de exemplu pasiunea pentru fotografie, probleme politice sau un spectacol TV favorit.
  • Conectivitate: cele mai multe feluri de social media infloresc prin conectivitatea lor, facand posibila folosirea link-urilor catre alte site-uri, resurse sau oameni.

Forme principale de social media

Pana acum, sunt sase genuri principale de social media. Atentie, totusi, inovatia si schimbarea sunt frecvente.

  • Social networks (Retele Sociale): aceste site-uri permit oamenilor sa isi construiasca pagini web personale si apoi sa se conecteze cu prietenii si sa imparta continut si comunicare. Cele mai mari retele sociale MySpace, Facebook and Bebo.
  • Bloguri: probabil cea mai cunoscuta forma de social media, blogurile sunt jurnale online, cu cele mai recente articole aparand primele.
  • Wiki-uri: aceste website-uri permit oamenilor sa adauge continut sau sa editeze informatia de pe ele, actionand ca un document comun sau ca o baza de date. Cel mai cunoscut wiki este Wikipedia, enciclopedie online care are peste 2 milioane de articole in engleza.
  • Podcast-uri: fisiere audio si video care sunt disponibile prin abonament, prin servicii ca Apple iTunes.
  • Forum-uri: zone pentru discutii online, adesea in jurul unor interese si subiecte specifice. Forumurile au aparut inainte de termenul „social media‟ si sunt un element puternic si popular al comunitatilor online.
  • Comunitati pe continut: comunitati care organizeaza si impart genuri particulare de continut. Cele mai  populare comunitati pe continut tind sa se formeze in jurul fotografiilor (Flickr, Picasa), social bookmarking – ‘bookmarked links’ – link-uri favorite (Delicious, Digg, Propeller (update 2011: nu mai este), Mixx, FriendFeed) si videoclip-urilor (YouTube).
  • Microblogging: social networking combinat cu putin blogging, unde parti mici de continut (‘updates’) sunt distribuite online si prin reteaua de telefon mobil. Twitter este de departe leader in acest domeniu. Dar adaug aici Plurk, Pownce (update 2011: nu mai este) si Identi.ca .

A trai dupa spiritul Social Media inseamna sa-i accepti pe toti ca prieteni, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i urmaresti pe toti, pentru ca nu poti inca, nu sunt optimizate aplicatiile pentru asa ceva. Probabil in viitor vor apare tot mai multe optiuni in acest sens. Exista optiuni sa selectezi listele de prieteni in grupuri denumite de tine (Plurk, Twitter). Spun ca in viitor pentru ca este inevitabil; daca esti activ pe retele este imposibil ca pe zi ce trece sa nu gasesti prieteni noi si oameni care spun si fac lucruri interesante. Fiind un mediu interactiv, este ca in societate, ai nevoie de diferite servicii, si pe aceste retele gasesti cam tot ce doresti, si toti profesionisti.

Social Media este o globalizare virtuala care uneste domenii si oameni cu nationalitati, traditii si viziuni diferite, singurul lucru care conteaza este sa fii pasionat de ceea ce faci, pentru ca asta te va defini in interactiunea cu ceilalti prieteni. Acest lucru se observa si in conexiunea dintre multiplele aplicatii si retele de socializare existente care definesc si au lansat conceptul de Social Media.

In viata voastra traita in Social Media, amintiti-va doar atat: in momentul cand nu acceptati prietenia, sau nu doriti sa urmariti cat mai multi posibili prieteni, sau doriti doar un grup restrans de prieteni, puteti pierde un prieten cu inteligenta lui Einstein, sau o posibila viitoare vedeta, sau cine stie… poate un viitor presedinte… dar mai ales un viitor prieten adevarat, asa cum nu credeati ca veti gasi in viata voastra obisnuita

Social Media Bubbles Chart

Image and Sources: Credits

Despre autor

Mihalcea Razvan Teodor a scris 156 articole pentru noi.

Nascut in Ploiesti, un autodidact din nastere, indragostit de Social Media si Web Design, in cautare mereu de prieteni noi din toata lumea... Descarcă cartea „Inimi Ale Iubirii” - de Otto

Share Button

Fără Răspunsuri la “Spiritul Social Media”

Trackbacks/Pingbacks

  1. If you like Social Media, then he might like Sudoku | Social Media | Raavi | Microblogging - [...] Social Media is like Sudoku, hard to understand, just before to play with it. After that a whole new…