Image representing Twitter as depicted in Crun...

Image via CrunchBase

Microblogging-ul a inlocuit in scurta vreme practic vechile retele de  chat clasic.

Practic in microblogging se foloseste un canal principal de chat, in care fiecare isi expune ideile, sau ce a mai mancat, sau cat a dormit etc. Altii, cu “capul mai mare” expun si testeaza propriile idei de marketing sau promoveaza ascuns propriile articole sau produse la milioanele de oameni care inunda zilnic principalele retele de microblogging.

Spun principalele retele, dar de fapt inseamna doar una principala, si anume Twitter, restul sunt de decor, sau pentru un impact foarte mic comparativ cu “twitter effect”. Cati isi mai aduc aminte sau folosesc Plurk, sau Identi.ca, Jaiku sau de defunctul Pownce (renascut sub tutela Vox), sau de Kwippy (inactiv momentan, dar promit ca revin), Rejaw (disparut), ori de Cirip, clientul nostru mioritic. Eu le folosesc inca pentru a trimite articolele care imi plac scrise de altii cu renume in domeniile care ma pasioneaza (atentie! nu promovez nimic personal), doar pentru a fi cunoscute si de altii.

Utilizatorii se interconecteaza intre ei, se urmaresc reciproc sau altii se ignora, pentru ca nu sunt cunoscuti, sau au deranjat un lider de opinie. Mai nou, prin aparitia listelor, poti urmari un domeniu de interes sau poti urmari numai persoanele care vrei sa fii in contact. Era necesar pentru ca majoritatea au inceput sa fie conectati cu mii, zeci sau sute de mii, si cativa cu milioane de utilizatori.

Zilnic apar tot felul de aplicatii utile pentru acest client, in speranta ca in viitor compania va hotari ca e nevoie de serviciul respectiv si sa-l achizitioneze, sau pur si simplu de placere sau pentru uzul personal, si foarte putine pentru a face bani din asa ceva.

La inceput cand serviciul pica foarte des, multi nu s-au gandit niciodata ca va ajunge un buzz, iar dupa aparitia Plurk, deja ii dadeau si mai putine sanse, dar uite ca a prins si ajutat de promovarea Social Media, a devenit un pilon pentru viitor.

Eu nu sunt prea vorbaret, de fapt nu am multe lucruri de spus despre viata mea zilnica, e la fel ca a oricaruia (boring 😀 ), de aceea prefer sa vorbesc fara cuvinte, articolele promovate de mine vorbesc pentru personalitatea mea, de ceea ce imi place, si in mod sigur ele nu plictisesc ca viata mea personala. Poate acest lucru au ajutat si ca articolele expuse sa aiba un impact mai mare decat la altii. Acest lucru il vad cand urmaresc statisticile la link-urile promovate de mine. Normal ca articolele bune, unele foarte bune ajuta foarte mult, dar comparativ cu un cont cu sute de mii de followers, sau cateva zeci de mii, categoric fac concurenta. Am testat multe aplicatii pentru a-mi mai elibera din timp si din munca, preferand sa aloc timpul de pe retele pentru a-mi perfectiona cunostintele de developer sau designer.

Pe Twitter intalnesti tot felul de oameni, de la cei obisnuiti pana la vedete, agentii de marketing pana la oameni politici importanti (ultimul boom fiind contul presedintelui SUA), tocmai pentru ca s-a vazut impactul acestei retele in opinia publica si faptul ca expui o idee instant la milioane de oameni. Si la noi si-au facut, dar sunt prea ignorati in offline ca sa poata avea ceva de spus in online. Nici nu se investeste in asa ceva, este ignorat acest instrument de promovare, pentru ca nu poate fi inteles dupa o zi sau o luna de utilizare, si asta adunate la cateva ore. Multi inteleg impactul abia dupa cativa ani, sau dupa ce au vazut succesul altora. Cati din cei care acum sunt pe pozitii fruntase nu au stagnat la cateva sute sau maxim o mie de followers luni bune, pentru ca ignorau pe restul sau il foloseau doar pentru uz personal.

Sa nu credeti ca din miile, zecile, sutele de mii sau milioanele de followers sunt toti activi, si au un scop curat, nu de spam. Acum ceva vreme foloseam ca multi altii de altfel (cei foarte activi pe Social Media) un client care dadea automat follow la cei care ma urmareau. Unii nu inteleg de ce sa folosesti asa ceva, dar cand vin intr-o saptamana sute de mesaje de la Twitter cu profilele celor care te urmaresc, cauti metode rapide de a rezolva problema. Sau altii ar zice ca e bine ca te urmaresc, dar utilizatorii au devenit din ce in ce mai inteligenti, pentru ca doresc ca la randul lor sa fie conectati si urmariti. Ceva normal de altfel, si acest lucru il vad zilnic in “plimbarea” mea zilnica pe retele. Multi utilizatori ofera servicii sau au site-uri care concureaza cu cele mai cunoscute (care uneori chiar se inspira sau platesc munca celor necunoscuti inca pentru a promova seriviciul sau site-ul lor, care este mult mai cunoscut). Dar sunt conectati cu foarte putini, poate si din lipsa sau interes in Social Media Marketing. Pentru ca daca tu nu te promovezi, cine oare te va promova fara sa te cunoasca? Locurile fruntase sunt ocupate de cei cu vechime si care au invatat ceva in tot acest timp.

Acum urmaresc zilnic cine ma urmareste, si nu mai las la voia intamplarii acest lucru. In principiu urmaresc pe oricine are ceva de spus chiar si prin linkuri, care are o imagine si spune ceva despre el sau despre pasiunea sau activitatea lui. Dar sunt si multi care nu stii daca nu e o ciorba de spam acolo si care nu spun nimic, cu atat mai putin vor spune ceva celor care il urmaresc. Deci nu este important ca sa fii conectat cu el, pentru ca nu are nimic de transmis. Dar despre acestea alta data si cu alta ocazie, sunt zeci de articole pe aceasta tema, desi tot pe propria piele e mai bine sa inveti.

In mod sigur retelele se vor interconecta intre ele, companiile vor fuziona sau vor fi achizitionate de altele mai puternice si cu un interes mai mare. Acest lucru se simte deja, in prezent facandu-se legatura intre cele mai renumite site-uri sociale, de bookmarking, microblogging sau de social news.

Reblog this post [with Zemanta]

Despre autor

Mihalcea Razvan Teodor a scris 156 articole pentru noi.

Nascut in Ploiesti, un autodidact din nastere, indragostit de Social Media si Web Design, in cautare mereu de prieteni noi din toata lumea... Descarcă cartea „Inimi Ale Iubirii” - de Otto

Share Button

2 Răspunsuri la “Microblogging = Twitter: arta de a fi prezent”

  1. Buna.
    Am intrat de putina vreme pe blogul tau. Este foarte interesant, mai ales pentru un incepator ca mine.
    Marturisesc faptul ca am invatat multe pe propria piele.
    Twitter, pentru ceea ce incerc eu sa promovey, mi se pare solutia ideala.
    Insa, asa cum spui si tu, trebuie sa stii cum sa faci asta.
    Daca te rog sa arunci o privire si pe la mine, crezi ca/mi poti da o mana de ajutor?
    Daca nu, poate ceva sugestii sau sa/mi indici cateva articole? Stau foarte rau in materie de timp.
    Multumesc anticipat.
    Felicitari pentru aceasta activitate si succes.
    Toate cele bune.

    • Buna ziua
      Multumesc pentru apreciere. La fel de prost stau si eu cu timpul. Nu exista un manual pentru a reusi in promovare. Ce merge pentru unii nu este valabil si pentru altii, pentru ca depinde de ceea ce doreste sa se promoveze. Unul dintre cei mai buni in articole legate de promovare pe Social Media mi se pare Brian Solis, la fel si Seth Godin. De asemenea si pe Mashable.com sunt multe materiale din care poti invata. In rest pe Twitter si pe Google gasesti multe materiale care sa te ajute.
      Bafta in continuare.